مد عکاسی

انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک

lazy placeholder انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک


این که چطور از یک صحنه عکس بگیرید، تعیین می کند که چه نوع داستانی می خواهید بگویید و چه احساسی می خواهید بینندگان از دیدن آن عکس داشته باشند. قدرت پرسپکتیو فراتر از در نظر گرفتن سوژه های عکاسی شماست؛ این مسئله مربوط به زاویه دوربین، نزدیکی شما به سوژه ها و آنچه که در کادر می گنجانید است، که نقش مهمی در تصویر نهایی شما دارد. در این آموزش کوتاه لنزک، با انواع پرسپکتیو آشنا می شوید.

در زیر نمونه هایی از پرسپکتیوهای مختلف و این که چرا باید به این شیوه عکس بگیرید، ارائه شده است.

انواع پرسپکتیو در عکاسی – چند نمونه پرسپکتیو مختلف

عکاسی از یک زاویه پایین و مستقیم – برای به دست آوردن پرسپکتیو (قرار گرفتن در سطح چشم) یک کودک

lazy placeholder انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک

lazy placeholder انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک

عکاسی رو به سمت پایین – برای به دست آوردن یک حس مقیاس (مثلا، این کودک کوچک است)، برای حذف المان های حواس پرت کننده در پس زمینه، یا برای به دست آوردن برق چشم (کچ لایت) طبیعی در چشمان سوژه شما.

lazy placeholder انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک

عکاسی رو به سمت بالا – برای تبدیل تمام صحنه، مانند درختان یا دورنمای شهری، به پس زمینه

lazy placeholder انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک

عکاسی واید – برای نشان دادن محیط اطراف

lazy placeholder انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک

عکاسی از نزدیک – برای ایجاد یک حس صمیمی یا برجسته کردن یک عمل یا جزئیات خاص

lazy placeholder انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک

lazy placeholder انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک

گنجاندن بازتاب ها – برای دادن یک بُعد اضافی به تصویر

lazy placeholder انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک

lazy placeholder انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک

عکاسی از پشت چیزها – برای این که به نظر برسد شما دارید پنهانی به یک لحظه خصوصی نگاه می کنید.

لنزک: برای کسب آموزش بیشتر، مقاله «نکات آموزشی عکاسی با کادربندی طبیعی» را مطالعه نمایید.

همچنین بخوانید  آموزش نکات ترکیب بندی عکاسی برای جلب توجه بیننده به عکس

lazy placeholder انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک

lazy placeholder انواع پرسپکتیو در عکاسی | لنزک

چیزی که متوجه خواهید شد این است که: پرسپکتیو بر درک یک بیننده تاثیر می گذارد!

نتیجه گیری:

۱- قبل از این که دکمه شاتر را فشار دهید، یک لحظه وقت بگذارید و در مورد این که می خواهید سوژه در تصویر چطور به نظر برسد، فکر کنید. آیا چیزی وجود دارد که بخواهید آن را برجسته کنید؟ داستانی هست که بخواهید بگویید؟

۲- شما به تجهیزات دوربین تجملی یا مجموعه ای از لنزهای گران قیمت برای ایجاد پرسپکتیوهای مختلف نیازی ندارید. شما تنها به خلاقیت و توانایی حرکت کردن در اطراف نیاز دارید… همین!

نکته دیگری مد نظر دارید؟ لطفا در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

نویسنده: آنی تائو (Annie Tao)



Source by [author_name]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *